Lääkärin ja sairaanhoitajan vastaanotot

Kuntalaisella on oikeus kunnan järjestämään hoitajan tai lääkärin vastaanottoon. Kunnan vastuulla ovat sairauksien tutkimus ja hoito, pitkäaikaissairauden hoitotarvikkeet ja lääkinnällinen kuntoutus. Hoitajan vastaanotolla saa esimerkiksi terveysneuvontaa, haavanhoitoa ja ompeleiden poistoja. Tarvittaessa hoitaja ohjaa potilaan lääkärin vastaanotolle. Aikuisten rokotukset hoidetaan neuvolassa. Kiireetön hoito on annettava määräajassa. Potilaan on arkena päiväsaikaan saatava yhteys terveyskeskukseen välittömästi joko puhelimitse tai tulemalla itse paikalle. Soittopyyntöihin vastataan viipymättä, käytännössä saman päivän kuluessa. Hoidon tarve saatetaan alustavasti arvioida jo puhelimessa, mutta viimeistään arvio tehdään kolmen vuorokauden kuluessa potilaan yhteydenotosta. Tarpeellinen hoito on järjestettävä kohtuullisessa ajassa, mikä tarkoittaa enintään kolmea kuukautta.

Hoidon tarpeen arvio tehdään alustavasti puhelimitse, jotta säästytään turhalta odottamiselta. Hoidon tarpeen arvion perusteella ohjataan potilaan hoito.

Terveyskeskuslääkäreiden vastaanotoilla hoidetaan virka-aikaan sekä äkillisiä että pitkäaikaissairauksia ja laaditaan niihin liittyviä todistuksia ja lausuntoja. Tarvittaessa terveyskeskuslääkäri ohjaa asiakkaan erikoissairaanhoitoon. Kuntalaisia pyydetään ottamaan ensisijaisesti yhteyttä Siuntion terveysasemaan.

Sairaanhoitoon liittyvissä asioissa potilas voi hakeutua myös hoitohenkilöstön vastaanotolle. Hoitohenkilöstö voi myöntää lyhyitä sairaus- ja hoitolomia äkillisissä sairaustapauksissa.

HUOM!

  • varatuille vastaanottoajoille ei tarvitse ilmoittautua erikseen
  • varauduthan todistamaan henkilöllisytesi kuvallisella henkilöllisyystodistuksella tullessasi vastaanotolle
  • reseptit voi uusia puhelimitse tai vaihtoehtoisesti voi jättää huolellisesti täytetyn uusimispyyntö-lomakkeen sille varattuun postilaatikkoon terveyskeskuksen aulassa


NISPA- takaisinsoittojärjestelmä

Terveyskeskuksessa käytetään NISPA-takaisinsoittojärjestelmää, jonka tarkoituksena helpottaa terveyskeskuksen ajanvarauksen puhelinliikennettä ja jonottamista. Soitetut puhelut ohjautuvat takaisinsoittojärjestelmään, kun molemmat ajanvarausnumerot ovat varattuja ja yhden minuutin odotusaika on päättynyt. Mikäli järjestelmään on jätetty soittopyyntö-viesti, terveyskeskuksen henkilökunta ottaa asiakkaaseen yhteyttä saman päivän aikana. Takaisinsoittojärjestelmä toimii terveyskeskuksen puhelinaikoina. Muina aikoina puhelut ohjautuvat terveyskeskuksen aukiolo- tiedotteeseen. Jos käytössäsi on salainen puhelinnumero tai numeron näyttöesto, puhelinnumero tulee sanella viestiin äänimerkin jälkeen.

Terveyskeskus
Charlotta Lönnqvistintie 5
Ajanvaraus
09 26061430
Ajanvaraus
09 26061432
Kanslia
09 26061400
maanantai, tiistai, keskiviikko, torstai, perjantai
08:00 - 16:00

Ajanvaraus

09 2606 1430
09 2606 1432
Käytössä NISPA-takaisinsoittojärjestelmä

Sähköinen yhteydenottopyyntö

KLINIK-järjestelmän kautta

Akuutti terveysneuvonta

Arkisin klo 8-16
044 386 1026
Ei ajanvarausta, ei tekstiviestejä

Terveyskeskusavustaja

09 2606 1400

Lohjan sairaalan yhteispäivystys

Virka-ajan ulkopuolinen päivystys
Muissa kuin hätätapauksissa pyydetään soittamaan päivystyspoliklinikalle ennen sinne hakeutumista
116 117

Osoite:
Sairaalatie 8
08200 Lohja

Hätäkeskus

112