Siirry sisältöön

Varhaiskasvatuksen asiakaskysely: Huoltajat erittäin tyytyväisiä palvelun laatuun

Tyttö ja nainen istuvat pöydän ääressä tehtävien parissa.

Huoltajat ovat edelleen erittäin tyytyväisiä varhaiskasvatuksen palvelun laatuun asteikolla, osoittaa kunnan tekemä asiakaskysely. Asteikolla 1 – 5 (1=en lainkaan tyytyväinen, 5=erittäin tyytyväinen) keskivarvo oli 4,36.

Huoltajat ovat entistä tyytyväisempiä, sillä vuonna 2022 toteutetussa kyselyssä keskiarvo oli 4,2.

Varhaiskasvatuksessa toteutetaan asiakaskysely joka toinen vuosi. Kysely lähetettiin marraskuussa 2024 kunnan varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen huoltajille sekä kunnassa toimivien yksityisten päiväkotien huoltajille. Vastausprosentti oli 22, ja vastaukset jakautuivat seuraavasti:

Kunnallinen varhaiskasvatus65 %
Yksityinen varhaiskasvatus17 %
Esiopetus19 %
Vastausten jakauma varhaiskasvatuksen asiakaskyselyssä.

Huoltajien osallisuus on vahvistunut kahden viime vuoden aikana

Asiakaskyselyn keskeiset tulokset

Asiakaskyselyssä kehitettävää löytyi varhaiskasvatuksen verkkosivujen sisällöstä ja ajantasaisuudesta:

Jatkossa kiinnitämme entistä enemmän huomiota varhaiskasvatuksen verkkosivujen hyödyllisyyteen, ajantasaisuuteen ja helposti löydettävyyteen, jotta voimme palvella kuntalaisia paremmin.

Kiitos paljon kaikille vastanneille!